Na ruim anderhalf jaar renovatie kunnen we weer fantaseren, discussiëren en lachen in onze zalen. Zoals bij de tentoonstelling Zonvonkengesproei van kunstenaar Zoro Feigl. Gastcurator Ellis Kat: ‘Zijn zelfgemaakte machines rammelen en kunnen haperen. Het is goed dat dingen veranderen en niets voor eeuwig is. Als jongleren niet mis kon gaan, was het ook niet leuk om naar te kijken.’ Het museum zit boordevol met kunst en stadsgeschiedenis. Onze vertrouwde museumdocenten begeleiden de leerlingen op een interactieve manier door het museum en bij een creatieve opdracht in ons nieuwe atelier.

Dit wil je weten:

• Het programma is geschikt voor VMBO, HAVO en VWO
  • Duur: 75 min (in overleg 60 min)
  • De les wordt door twee professionele museumdocenten gegeven. Vanuit school vragen wij ook twee begeleiders mee te komen
  • De groep wordt in twee kleinere groepen verdeeld, ze krijgen hetzelfde programma maar in een andere volgorde
  • Kosten: €120,- (voor 75 min) Het programma kan met CKV Cultuurkaart betaald worden

Wil je graag langskomen met de klas? Neem dan contact op met onze planner Marga via info@stedelijkmuseumschiedam.nl

Beeld in header: Zoro Feigl in zijn atelier. Fotografie: Aad Hoogendoorn