Als een koe die in de lente de wei weer in mag. Zo blij zijn wij dat we na ruim anderhalf jaar renovatie weer studenten zullen horen fantaseren, discussiëren en lachen in de zalen. Het museum is gevuld met kunst en stadsgeschiedenis van de zolder tot de kelder en de nieuwe trappenhuizen. Onze museumdocenten staan klaar voor interactieve rondleiding door het museum of een specifieke tentoonstelling. We tonen Zonvonkengesproei van de kunstenaar Zoro Feigl, onze topstukken en aanwinsten in de collectiepresentatie Van Oerbeest tot rokende croissant en de Stadsgeschiedenis in Panorama Schiedam: stadsverhalen in miniatuur. Klik hier voor het aanbod tentoonstellingen.

Dit wil je weten:

• De interactieve rondleidingen zijn geschikt voor MBO, HBO en WO. Deze kunnen worden uitgebreid met een workshop in het atelier
  • Duur: 60 min (90 minuten met workshop)
  • Kosten: €55,- voor 60 min voor 15 studenten exclusief entreekosten. (Een rondleiding kan MBO Card betaald worden)
  • Een bezoek is gratis voor Rotterdampas, Museumkaart, vriendenpas, ICOM en Rembrandtpas
  • Voor Schiedammers, CJP en MBC is de entree €5,-

Wil je graag langskomen met een groep studenten? Reserveer je bezoek via info@stedelijkmuseumschiedam.nl

Beeld in header: Zoro Feigl in zijn atelier. Fotografie: Aad Hoogendoorn