Flow Magazine over de toekomst*

*Een plek voor iedereen.

Flow Magazine, een tijdschrift zonder haast, maakte een verhaal over de toekomst van musea en interviewde directeur Deirdre Carasso.

Onder de titel Publieke werken verdiepte het tijdschrift zich in onze werkwijze,  geïnspireerd door het Of/by/for all-project van de Amerikaanse initiatiefnemer Nina Simons. Letterlijk vertaald: van, door en voor iedereen. Het Stedelijk Museum Schiedam is in Nederland en zelfs Europa het enige museum dat meedoet aan de ‘eerste wave’ van het netwerk.

Huis in een straat, in een stad

Directeur Deirdre Carasso: ‘Ik maak me zorgen over de kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen in onze maatschappij. Het museum is een van de weinige plekken waar ze elkaar kunnen ontmoeten en naar elkaars verhalen kunnen luisteren. Ons museum wordt steeds meer een huis in een straat, in een stad. Het is geen tempel, de hele wereld komt binnen en maakt kennis met elkaar.’